De hulpkaart
De Hulpkaart is bedoeld voor iedereen die in een noodsituatie terecht kan komen. De Hulpkaart is eenvoudiger van opzet. Er wordt geen crisisplan opgesteld en de contactpersonen worden niet noodzakelijkerwijs online onderdeel van het systeem van de Hulpkaart. De kaarthouder zelf is verantwoordelijk voor het informeren van de contactpersonen en voor het bevestigen van de rol die zij krijgen toebedeeld.
De kaarthouder kan de Hulpkaart zelf online opstellen. Klik daarvoor op de knop op deze site. Maar in veel gevallen verdient het aanbeveling om een vertrouwenspersoon, ervaringsdeskundige, hulpverlener of consulent te vragen om hulp of feedback bij het maken van de kaart. Die kan adviseren over de informatie die je geeft en of omstanders en hulpverleners ermee uit de voeten kunnen komen.
De Hulpkaart is veelal bedoeld voor diegenen die in een noodsituatie vooral behoefte hebben aan korte directe aanwijzingen over hoe je omgeving moet handelen zonder verdere noodzaak tot informatie over achtergronden.
Doe de test: De Crisiskaart test – Crisiskaart Utrecht
Wil je een Hulpkaart? Je maakt de Hulpkaart door het formulier van de Hulpkaart in te vullen. Klik hier voor het invulformulier Je kan natuurlijk ook de Hulpkaart aanvragen bij Crisiskaart Flevoland (tel. 036 533 3572).
Van kaart veranderen
Het is altijd mogelijk om van de ene naar de andere vorm van kaart over te stappen. Neem daarvoor even contact op met ons.
Je kunt contact opnemen via de contact pagina of via de telefoonnummers voor de desbetreffende STIP.
Meer informatie
Kom langs bij STIP Almere / Lelystad
Mail naar hulpkaart@clipggz.nl